+373 22 27 91 21
Prima Reclamații

Reclamații

Mecanismul de Soluționare a Reclamațiilor în cadrul Proiectului „Îmbunătățirea calității educației” 

În conformitate cu prevederile legislației naționale și a Standardelor de Mediu și Sociale ale Băncii Mondiale, a fost elaborat Mecanismul de Soluționare a Reclamațiilor (GRM). GRM reprezintă un instrument eficient pentru identificarea timpurie, evaluarea și soluționarea nemulțumirilor populației față de activitățile proiectului, dar și pentru consolidarea responsabilității părților implicate față de beneficiari.

GRM este un mecanism important de feedback care poate îmbunătăți impactul proiectului și poate răspunde la preocupările și reclamațiile părților afectate de proiect referitor la performanța de mediu și socială a proiectului, în timp util. Abordarea reclamațiilor înaintate de persoanele afectate de proiectele finanțate de Banca Mondială este o componentă importantă în gestionarea riscurilor aferente proiectului și pentru strategiile de atenuare.

Prin intermediul GRM oricine poate oferi sugestii, depune o reclamație/ plângere, atât persoanele fizice, grupurile cetățenești locale, cât și instituțiile publice și private, care consideră că sunt sau ar putea fi afectate/ afectați de activitățile planificate în cadrul Proiectului (inclusiv în cadrul lucrărilor de proiectare și construcție, etc.). De asemenea, cetățenii își pot exprima îngrijorările și situațiile care le-ar putea afecta interesele și drepturile, și/sau pot adresa întrebări referitor la implementarea Proiectului „Îmbunătățirea calității educației”.

MECANISMUL DE SOLUȚIONARE A RECLAMAȚIILOR

GRIEVANCE REDRESS MECHANISM

 

Proiectul va asigura flexibilitatea canalelor disponibile pentru reclamații, precum și accesibilitatea la informațiile de contact pentru persoanele care depun reclamații. MSR are mai multe nivele prin care reclamațiile pot fi înregistrate într-un mod sigur și confidențial:

Nivel național către:

a) Ministerul Educației și Cercetării
Internet https://mecc.gov.md/ro/petitii-online
e-mail cancelaria@mec.gov.md
în scris sau
în persoană
Piaţa Marii Adunări Naţionale nr. 1, Casa Guvernului, MD-2033 Chişinău, Republica
Moldova
telefon : +373 (0) 22 23 35 60
altele: − Verbal în timpul întâlnirilor, consultărilor sau altor activități de informare și implicare.
Nemulțumirile depuse verbal vor fi menționate în procesele-verbale ale ședințelor;
− Apeluri telefonice către personalul MEC;
− Reclamații scrise colectate prin boxă/căsuță de sugestii.

b) EQIP
Internet www.mec.gov.md: secțiunea Programe și Proiecte → subsecțiunea EQIP → GRM rubrica
e-mail eqip@mec.gov.md
în scris: bd. Ștefan cel Mare și Sfânt 180, et.13, bir. 1305 EQIP, Chişinău mun.
MECANISMUL DE SOLUȚ IONARE A RECLAMAȚ IILOR – PROIECȚUL ”I MBUNA ȚA Ț IREA CALIȚA Ț II EDUCAȚ IEI”
telefon : +373 (0) 22 23-25-02
altele: − Verbal în timpul întâlnirilor, consultărilor sau altor activități de informare și implicare.
Nemulțumirile depuse verbal vor fi menționate în procesele-verbale ale ședințelor;
− Apeluri telefonice către personalul EQIP;
− Reclamații scrise colectate prin boxă/căsuță de sugestii.

c) Oficiului Național de Dezvoltare Regională și Locală (ONDRL) → Unitatea de Implementare a Proiectului (ONDRL/EQIP)
Internet: www.ondrl.gov.md: secțiunea Proiecte → subsecțiunea EQIP → GRM rubrica
e-mail eqip@ondrl.gov.md, reclamatii@ondrl.gov.md
în scris: bd. Ștefan cel Mare și Sfânt 124, et.3, bir. 1305, ONDL/EQIP, Chişinău mun.
telefon : +373 (0) 22 23-25-02
altele: − Verbal în timpul întâlnirilor, consultărilor sau altor activități de informare și implicare.
Nemulțumirile depuse verbal vor fi menționate în procesele-verbale ale ședințelor;
− Apeluri telefonice către personalul ONDRL/EQIP;
− Reclamații scrise colectate prin boxă/căsuță de sugestii.

Nivel local către:

a) administrația instituției de învățământ (liceu, grădiniță) implicate în proiect;
b) contractori/agenți economici care vor efectua lucrările de renovare/construcție la Componenta 2 a Proiectului.
Internet:
Informația va fi actualizată pentru fiecare instituție/contractor/sub-proiect în parte
e-mail
în scris:
telefon :
altele:
Formularul de depunere a reclamației va fi disponibil în două limbi: română și rusă

Nivelul Băncii Mondiale către:

a) Serviciul de Soluționare a Reclamațiilor al Băncii Mondiale (SSR)/ /Wolrd Bank’s Grievance Redress Service (GRS).
e-mail grievances@worldbank.org
în scris: The World Bank Grievance Redress Service (GRS) MSN MC 10-1018 1818 H
St NW Washington, DC 20433, USA
MECANISMUL DE SOLUȚ IONARE A RECLAMAȚ IILOR – PROIECȚUL ”I MBUNA ȚA Ț IREA CALIȚA Ț II EDUCAȚ IEI”

b) Oficiul Local al Băncii Mondiale
e-mail moldova_contact@worldbank.org
în scris: Str. Pușkin 20/1, MD-2012, Chișinău, Republica Moldova
telefon +373 (0) 22 26 22 62 / (0) 22 26 22 36
Platforma online
SSR al Băncii
Mondiale
https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-andservices/
grievance-redress-service
https://wbgcmsgrs.powerappsportals.com/en-US/new-complaint/.

Formularul de depunere a reclamațiilor este prezentat în Anexă 1. Formularul de depunere propus este un formular opțional pentru ca solicitantul să depună reclamațiile personal sau anonim. Reclamațiile trimise sub orice formă vor fi acceptate și examinate.
Formularele de depunere a reclamațiilor vor fi disponibile pentru participanți la toate întâlnirile organizate, activitățile de consultare sau informare și implicare legate de implementarea Proiectului/subproiectului.

Confidențialitate și conflict de interese

Confidențialitatea datelor reclamantului este protejată în conformitate cu prevederile Legii Republicii Moldova nr.133/2011 privind protecţia datelor cu caracter personal
Reclamațiile pot fi depuse și în mod anonim, acestea de asemenea vor fi analizate și soluționate, iar confidențialitatea va fi asigurată în toate cazurile, inclusiv atunci când persoana care face reclamația este cunoscută.

ANEXA 1. FORMULAR DE DEPUNERE A RECLAMAȚIEI