Mecanismul de Soluționare a Reclamațiilor în cadrul Proiectului „Securitatea aprovizionării cu apă și sanitație în Moldova” (SAASM),
Acest mecanism a fost elaborat în conformitate cu prevederile Standardelor de Mediu și Sociale ale Băncii Mondiale[1] și prevederilor legislației naționale[2]. Mecanismul de Soluționare a Reclamațiilor (MSR) este destinat identificării operative, examinării și soluționării reclamațiilor publicului cu privire la planificarea și demararea lucrărilor și activităților realizate în cadrul Proiectului „Securitatea aprovizionării cu apă și sanitație în Moldova” (SAASM).
Prin intermediul acestui mecanism persoanele fizice, organizațiile și grupurile locale, care consideră că ar putea fi afectate de activitățile planificate în cadrul Proiectului (inclusiv lucrările de proiectare și construcție, îngrădirea accesului la anumite locații, activitățile de expropriere, etc.), pot depune reclamații cu prezentarea îngrijorărilor și situațiilor care le-ar putea afecta drepturile și/sau interesele, de asemenea prin intermediul acestui mecanism se pot acorda întrebări sau sugestii privind implementarea Proiectului.
MSR oferă o gamă largă de modalități prin care persoanele sau grupurile locale pot depune reclamații în scris (expediere prin poștă, online (email sau platforme disponibile) sau prezentarea fizică la sediul instituțiilor). De asemenea, acestea pot fi depuse verbal (prin telefon) Reclamațiile scrise pot fi depuse utilizând modelul acesta:
sau orice formă comodă reclamantului.
Dat fiind complexitatea proiectului au fost stabilite mai multe nivele prin care cei interesați pot face reclamații la orice nivel și prin modalitatea care le este mai comod.
Reclamațiile pot fi depuse direct sau expediate la: