+373 22 27 91 21
Prima Reclamații

Reclamații

Mecanismul de Soluționare a Reclamațiilor în cadrul Proiectului „Securitatea aprovizionării cu apă și sanitație în Moldova” (SAASM),

Acest mecanism a fost elaborat în conformitate cu prevederile Standardelor de Mediu și Sociale ale Băncii Mondiale[1] și prevederilor legislației naționale[2]. Mecanismul de Soluționare a Reclamațiilor (MSR) este destinat identificării operative, examinării și soluționării reclamațiilor publicului cu privire la planificarea și demararea lucrărilor și activităților realizate în cadrul Proiectului „Securitatea aprovizionării cu apă și sanitație în Moldova” (SAASM).

Prin intermediul acestui mecanism persoanele fizice, organizațiile și grupurile locale, care consideră că ar putea fi afectate de activitățile planificate în cadrul Proiectului (inclusiv lucrările de proiectare și construcție, îngrădirea accesului la anumite locații, activitățile de expropriere, etc.), pot depune reclamații cu prezentarea îngrijorărilor și situațiilor care le-ar putea afecta  drepturile și/sau interesele, de asemenea prin intermediul acestui mecanism se pot acorda întrebări sau sugestii privind implementarea Proiectului.

MSR oferă o gamă largă de modalități prin care persoanele sau grupurile locale pot depune reclamații  în scris (expediere prin poștă, online (email sau platforme disponibile) sau prezentarea fizică la sediul instituțiilor). De asemenea, acestea pot fi depuse verbal (prin telefon) Reclamațiile scrise pot fi depuse utilizând modelul acesta:

sau orice formă comodă reclamantului.

Dat fiind complexitatea proiectului au fost stabilite mai multe nivele prin care cei interesați pot face reclamații la orice nivel și prin modalitatea care le este mai comod.


 

Reclamațiile pot fi depuse direct sau expediate la:

către Administrația Publică Locală (Primărie sau Consiliul Raional)

1.Stația de epurare Soroca (Primăria orașului Soroca)
adresă: Republica Moldova MD-3000 Soroca, str. Stefan cel Mare, 5
email: msoroca@mtc.md, cisc@primsoroca.eu
tel.:0 230 30 669; 067493320
2.Stația de epurare Comrat (Primăria orașului Comrat)
adresă:Republica Moldova MD-3805, Comrat, str. Strada Tretiacov 36
email: primaria_comrat@mail.ru
tel.:0 298 22660
3.Conducta de apă Cahul-Vulcănești (Consiliul Raional Cahul sau Primăria Vulcănești)
Consiliul Raional Cahul
adresă:Republica Moldova MD-3909 Cahul, str. Piata Independentei2
email: consiliulraional@cahul.md
tel.:0 299 22058
4.Primăria Vulcănești
adresă: Republica Moldova,MD-5301, or.Vulcănești. str. Lenin, 75
email: primaria_vulc@mail.md
tel.:0 293 23774
5.Conducta de apă Rîșcani (Consiliul Raional Rîșcani)
adresă: Republica Moldova, MD-5601,or. Rîșcani, str. Independenţei 38
email: inforiscanimd@gmail.com
tel.:0 256 22058

 

În cadrul proiectului au fost formate Comitete cetățenești/ locale pentru apă și sanitație, agresați-vă la Primăria Dvs. pentru informații și reclamații.

către Agențiile de Dezvoltare Regionale (Nord, Sud, Găgăuzia)

1Agenția de Dezvoltare Nord  (Sub-proiectele din Soroca, Rîșcani)
adresă: Republica Moldova, MD-3110, mun. Bălți, Piața Vasile Alecsandri, 8
email:  adrnord@adrnord.gov.md, adrnord@gmail.com
tel.: 0 231 61980
2Agenția de Dezvoltare Sud (Sub-proiectele din r-nul Cahul)
adresă: Republica Moldova, MD-4101 or. Cimișlia, bld. Ștefan cel Mare, 12
email:  adrsud@adrsud.gov.md
tel.: 0 241 2 62 86
3Agenția de Dezvoltare Găgăuzia (Sub-proiectele Comrat)
adresă: Republica Moldova, mun. Comrat, str. Strada Tretiacov 36
email:  adr.utag@gmail.com, adrgagauzia@adrgagauzia.gov.md
tel.: 0 298 22693

 

către Oficiului Național de Dezvoltare Regională și Locală (ONDRL)/ Unitatea de Implementare a proiectului sau Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (UIP)

1Oficiului Național de Dezvoltare Regională și Locală
adresă: mun. Chișinău, MD-2005, str. Alexandru cel Bun, nr. 51A, etaj. 2
email:  reclamatii@ondrl.gov.md
tel.: 069131817
2Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale
adresă: Republica Moldova, Chișinău, MD-2012 Piaţa Marii Adunări Naţionale 1
email:  secretariat@midr.gov.md  sau petitii@gov.md
tel.: Linia Verde 022 250 500

Reclamațiile pot fi depuse și în mod anonim, iar acestea vor fi analizate și soluționate. De menționat că conform legislației naționale reclamațiile anonime nu sunt examinate, din acest motiv sugerăm ca populația care dorește să transmită o reclamație anonimă să folosească alte căi decât platforma guvernamentală.

 


 

Banca Mondială, are mecanismul propriu de colectare a reclamațiilor de la persoanele și comunitățile, care consideră că un proiect finanțat de această instituție le poate provoca anumite daune sau ia afectat deja, prin intermediul Serviciului de Soluționare a Reclamațiilor al Băncii Mondiale (SSR) / Wolrd Bank’s Grievance Redress Service (GRS).

Reclamațiile către SSR al BM pot fi transmise direct de către persoanele afectate, utilizând una dintre modalitățile enumerate mai jos:

  • Prin email:           grievances@worldbank.org
  • Prin poștă:           1818 H Street, NW Washington, DC 20433 USA

Prin intermediul Oficiului Local al Băncii Mondiale:
Str. Puskin 20/1, MD-2012, Chisinau, Republica Moldova

022 262262
022 262236
moldova_contact@worldbank.org


Prin intermediul platformei online SSR al Băncii Mondiale:

https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/grievance-redress-service

sau direct https://wbgcmsgrs.powerappsportals.com/en-US/new-complaint/

[1] https://www.worldbank.org/en/projects-operations/environmental-and-social-framework/brief/environmental-and-social-standards

[2] Legea cu privire la petiţionare Nr. 190 din 19.07.1994 și Legii nr. 239-XVI din 13.11.2008 privind transparența în procesul decizional, Hotărârii Guvernului Republicii Moldova nr.967 din 09.08.2016